Nepoctivá podomní obchodnice, která podváděla seniory, přišla o práci. Další důchodce dostal zpátky peníze, jež mu neoprávněně účtoval bývalý dodavatel plynu. Zastali jsme se nespokojených odběratelů a výsledky jsou povzbudivé! Jak rychle a vstřícně energetické firmy reagovaly na stížnosti?
Čtenáři nám píšou nejenom o pozitivních, ale bohužel také o nepříjemných zkušenostech s dodavateli elektřiny a plynu. Se stížnostmi klientů jsme již konfrontovali kritizované dodavatele.
Společnosti Energetické centrum (vystupuje také pod názvy České energetické centrum, České energetické centrum Jih, případně ČEC) a Comfort Energy (patří stejným majitelům jako Bohemia Energy) reagovaly profesionálně.
Energetické centrum zálohy vrátilo, omluvný dopis nedorazil
„K 31. listopadu 2011 jsem ukončil smlouvu s Českým energetickým centrem, neboť jsem přešel k Bohemia Energy. Bohužel bývalému dodavateli musím nadále odvádět zálohy za plyn formou SIPO. Od Nového roku tedy každý měsíc platím společnosti Bohemia Energy 1860 Kč měsíčně a Českému energetickému centru 2140 Kč,“ napsal klient.
„Adresoval jsem 3 e-maily a jeden doporučený dopis na ředitelství ČEC, ale ani jednou mi neodpověděli. Chodí mi důchod ve výši 9000 Kč, ze kterého nyní musím odvádět 4000 Kč za plyn. Nepomohli mi na poště ani na policii, nemůžeme kvůli tomu s manželkou spát“, potvrdil kleint, že potíž stále není vyřešena.
Požádali jsme proto o vysvětlení Energetické centrum. „V případě klienta ČEC skutečně přijalo výpověď smlouvy k datu 31.11.2011. V inkriminovaném období probíhala migrace dat ze starého zákaznického systému do nového. V rámci této migrace, bohužel, došlo k opožděnému odpisu fakturačních údajů zákazníka, čímž byla zapříčiněna tato politováníhodná situace,“ reagovala tisková mluvčí.
„Zákazníkovi zálohy ČEC samozřejmě vrací v plné výši, zároveň mu bude dnes zasílat omluvný dopis a jako omluvu i volné vstupenky do divadla Kalich,“ ujistila nás mluvčí.
Do 10. července bohužel omluvný dopis ani lístky do pražského divadla nedorazily. „Peníze nám vrátili, za to jsme rádi. Lístky do divadla bychom taky přivítali, ale žádné jsme nedostali. Pokud se člověk nebo firma zmýlí, je omluva slušností, ovšem neobdrželi jsme ani dopis s vysvětlením,“ řekl zákazník.
Jak zrušit platbu přes SIPO?
SIPO (Sdružené inkaso plateb obyvatelstva) je služba poskytovaná Českou poštou. Díky ní můžete sdružit více pravidelných poplatků (například za energie, televizi, nájem atd.) do jedné.
Co když vám bývalý dodavatel elektřiny nebo plynu prostřednictvím SIPO stále účtuje měsíční zálohy, i když vám už žádné energie nedodává? Nejprve mu napište žádost, ať příkaz k platbě zruší.
Pokud vám dodavatel nevyhoví, obraťte se na Českou poštu. Žádost o zrušení platby i s identifikačními údaji bývalého dodavatele zašlete na adresu:
Česká pošta sama předepisovaný poplatek zrušit nemůže. Vyzve proto energetickou firmu, která neoprávněné zálohy přijímá, aby platební příkaz odstranila.
„Bývalý dodavatel energie, s kterým plátce SIPO podepsal smlouvu, nakonec vždy provede zrušení předepisovaného poplatku. V některých případech to sice technické důvody neumožňují provést ihned, ale dle ověřených informací jsou případné přeplatky bývalým dodavatelem vždy vraceny plátcům zpět,“ uvedla tisková mluvčí České pošty.
Comfort Energy tvrdí, že zákazník není v systému. Kdo má pravdu?
„Můj otec právě podepsal smlouvu s Comfort Energy. Obchodní zástupkyně paní Hellerová mu slibovala slevu 20 % na elektřině. Vůbec se nezmínila o změně dodavatele a bez varování do smlouvy začlenila i odběr plynu!,“ napsala klientka. Stížnost jsme předali společnosti Comfort Energy.
„Potřeboval bych znát celé jméno zákazníka, případně zákaznické číslo. Jinak nelze rozlišit, zda se jedná o opravdový problém, nebo o fiktivní případ. Myslím si, že jde o cílenou pomluvu ze strany konkurence,“ reagoval okamžitě tiskový mluvčí. Společnost Comfort Energy nám navíc po třech dnech sdělila výsledek vnitrofiremního šetření.
„Nelenili jsme a prověřili, zda mezi prodejci existuje paní X, která byla ve stížnosti zmíněna. Z jejích smluv jsme zjistili, že opravdu nedodržuje pravidla prodeje, a proto jsme s ní k dnešnímu dni ukončili spolupráci,“ uvedl mluvčí.
Stěžovatelka mezitím upřesnila, že její otec se jmenuje XY, takové jméno ale podle Comfort Energy v databázi zákazníků chybí. Čtenářka nám proto zaslala ofocenou smlouvu coby důkaz, že dodavatele pouze nepomlouvá.
Zákaznice také okamžitě využila zákona, který umožňuje do 30 dnů bezplatně zrušit smlouvu, podepsanou s podomním prodejcem.